ADAPTAČNÍ KURZ
ČASOVÁ DOTACE:
Adaptační kurz žáci absolvují v prvním ročníku.
CÍL:
Cílem adaptačního kurzu, jak už z jeho názvu vypovídá, je adaptace žáků na nové prostředí a kolektiv. Spolužáci si mezi sebou formují pouto zábavnou formou pomocí různých seznamovacích a týmových her. Součástí kurzu jsou dále sportovní aktivity zaměřené na zvýšení fyzické kondice a nechybí ani turistické výlety.
LYŽAŘSKÝ KURZ
ČASOVÁ DOTACE
Lyžařský kurz je vyučován v prvním ročníku v rozsahu šesti dní po osmi hodinách výuky a výcviku.
CÍL
-
vytvořit u žáků předpoklady pro zvládnutí základů sjezdového a běžeckého lyžování;
-
budovat u žáků pozitivní vztah k zimním sportům a k sportování v zimní přírodě;
-
vytvořit u žáků předpoklady pro zvládnutí krizových situací v zimních podmínkách v neznámém terénu, a to osvojením si zásad pohybu v horském terénu, principů přežití v přírodním prostředí a základů první pomoci;
-
pozitivně působit na morálně volní vlastnosti žáků (běžecké lyžování);
-
seznámit žáky se základy první pomoci;
-
vytvářet u žáků pocit spoluodpovědnosti za stav životního prostředí, seznámit žáky se zásadami ochrany přírody a krajiny;
-
vybudovat v žácích pocit zodpovědnosti za své zdraví.
HOROLEZECKÝ KURZ
ČASOVÁ DOTACE
Horolezecký kurz je zařazen ve druhém ročníku.
Celková délka kurzu je 6 vyučovacích dní.
CÍL
Horolezecký kurz je odborný – profilující kurz. Primárně směřuje k teoretickému a praktickému seznámení žáků se základy horolezectví ve všech jeho formách (stěny, lezení v horách, expedice, skalní lezení, lezení v ledu apod.).
Především rekreační formy horolezectví jsou v dnešní době rozšířeným druhem volno časových aktivit. Tyto aktivity v sobě skýtají pohyb ve volné přírodě, fyzickou aktivitu, ale také navazování sociálních kontaktů. Tedy už jenom absolvování kurzu, který prakticky celý probíhá v přírodě, je pro žáky maximálně pozitivní. Rovněž by kurz měl u žáků podnítit zájem o biodromální aktivity v přírodě. Současně je možné naučené dovednosti využít a dále rozvíjet v profesním životě v bezpečnostních a ozbrojených složkách státu.
BRANNÝ KURZ
ČASOVÁ DOTACE
Branný kurz je vyučován ve druhém ročníku v rozsahu šesti dní po osmi hodinách výuky a výcviku.
CÍL
-
zvyšovat fyzickou zdatnost žáků;
-
vytvořit u žáků předpoklady pro zvládnutí krizových situací v neznámém volném terénu po stránce fyzické, technické a psychické, a to osvojením zásad topografie a principů přežití v přírodním prostředí;
-
připravit žáky na řešení možných mimořádných situací v souladu s právními normami oblasti krizového řízení;
-
pozitivně působit na morálně volní vlastnosti žáků (kondiční část kurzu);
-
seznámit žáky se základy první pomoci;
-
vytvářet u žáků pocit spoluodpovědnosti za stav životního prostředí, seznámit žáky se zásadami ochrany přírody a krajiny;
-
vybudovat v žácích pocit zodpovědnosti za své zdraví.
STŘELECKÝ KURZ
ČASOVÁ DOTACE
Střelecký kurz je zařazen do třetího ročníku.
Celková délka kurzu je 6 vyučovacích dní.
CÍL
Střelecký kurz je odborný – profilující kurz. Primárně směřuje k teoretickému a praktickému seznámení žáků se střelnými zbraněmi. Vzhledem k tomu, že použití zbraně proti osobě, zvířeti či věci je jedním z nejzávažnějších zásahů do práv a svobod, neboť ho může přímo ohrozit na životě a zdraví, je věnována velká pozornost nejenom otázkám práva, ale také bezpečné manipulaci a zacházení se zbraněmi. Tyto cíle jsou naplňovány pomocí uvedených postupů, v rámci kterých střelecký kurz:
-
poskytuje žákům odborný pohled na právní podklady pro držení a nošení střelných zbraní, na základě kterého mohou žáci naučené dovednosti aplikovat v praxi;
-
seznamuje žáka s historickým vývojem, charakteristikou a druhy střelných zbraní a nábojů, pomáhá objasňovat vlastní princip střelby;
-
vymezuje podmínky pro použití střelné zbraně a následně prezentuje tyto poznatky do praktických příkladů;
-
vede žáky při praktické výuce k respektu a ostražitosti při manipulaci se zbraněmi a současně odstraňuje panický strach z těchto zbraní.
ZDRAVOTNICKÝ KURZ
ČASOVÁ DOTACE:
Zdravotnický kurz je zařazen do třetího ročníku.
CÍL:
-
Seznámit se s právní úpravou týkající se poskytnutí první pomoci
-
Jak postupovat v krizových situacích
-
Jak přivolat pomoc
-
Seznámit se s obsahem lékárničky
-
Zjištění zástavy dechu a oběhu
-
Zvládnutí první pomoci
-
Naučit se rozdíl mezi resuscitací dospělého a dítěte
-
Praktická zkouška srdeční masáže a dýchání z úst do úst na figuríně